Yoga ~


Idag har jag testat på yoga lite smått.
Jag köpte en bok för ett tag sedan som heter "Yoga" som det finns lite ställningar i som man kan utföra.
Så har testat lite nu. Min favorit heter Pashimottanasana, eller; "Full framåtböjning".
"Den här framåtböjningen sträcker ut kroppens västra sida, som traditionellt hänger ihop med kroppens baksida och vårt yttre jag. I den här övningen ska du använda visualisering när du fäller dig nedåt och in i din östra sida - ditt inre jag."

Först ska man alltså tänka på hur man skulle vilja vårstäda sitt liv. Såsom att man kanske är väldigt avundsjuk, kanske har man hälsoproblem man vill bli av med osv. Tänk på just det. Och så ska man lixom öppna sig och putta ut det dåliga. (Svårt att beskriva, men det är häftigt) Och sedan i andra delen av ställningen ska man tänka på något man vill ha mer av i livet, såsom kärlek eller kanske glädje te.x. Och då vänder man "flödet" och "tar in" instället. Och slutligen håller man kvar en sista ställning och håller i fötterna samt andas långa långsamma andetag i tio till femton gånger.


Riktigt häftigt det här med Yoga. Ska nog försöka fortsätta med det när jag har tid över. Kanske låter konstigt, men känner mig väldigt öppen efter detta.


Ikväll kommer det kanske ingen uppdatering eftersom jag är hos mamma då!
Puss sålänge. ~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0