Lyxfrukost; LCHF-pannkaka!

Idag gjorde jag lyxfrulle, det fick bli LCHF-pannkakor och hallon-te. Såhär såg det ut!





Jag använde mig av detta receptet:

LCHF-pannkakor med mandelmjöl eller kokos
  • 2 ägg
  • 1 deciliter grädde [Jag tog 1/2 dl mjölk och 1/2 dl creme fraiche]
  • 1 deciliter mandelmjöl, nötmjöl eller riven kokos [Jag använde mandelmjöl]
  • En nypa salt
  • En halv tesked bakpulver (om man vill ha amerikanska, pösiga, pannkakor)[Det gjorde jag!]

Vispa ägg och grädde och rör ned övriga ingredienser. Låt smeten stå ett tag innan du steker pannkakorna i rikligt med smör. Mandelmjöl och nötmjöl kan ibland köpas i vissa affärer. Om man inte hittar det så är det enkelt att göra själv i matberedaren.

Källa: http://www.alltomlchf.se/maten/recept/lchf-pannkakor/


Kommentarer
Postat av: Majken!!!

Sv: Ingen orsak♥♥ Följer du min blogg? :)

2012-05-15 @ 14:58:38
URL: http://discodancer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0